Søk i denne bloggen

torsdag, januar 26, 2006

Dette MÅ du prøve!!!

Ja, et spill for de intelligente. Klikk her

Takk, Frank, for linken :-) Du må jo selvfølgelig prøve å komme i HOUSE OF FAME du også, hehe...

Prøv å spill du også - og om du er så god at du får over 18 sekunder, så kommer du på denne high score lista:

1. Nils Christian (02:41:16)
2. Mai (02:10:88)
3. Anders (00:70:46)
4. Leif-Atle (00:50:70)
5. Marius (00:33:70)
6. Per Eivind (00:31:68)
7. Tony (00:25:06)
8. Sverre (00:23:16)
9. Hilde (00:21:59)
10. Anna (00:18:67)

Følte du det ble vanskelig å få mange sekunder? Hva med å prøve å få færrest sekunder? Nedenfor ser du low score lista (kravet for å komme på bunnlista, er "bedre" enn 0,031 sekunder). Lykke til! :-)

1. Leif-Atle (0,000)
2. Hilde, Tony, og Frank (0,015)
3. Sverre (0,030)


SIST OPPDATERT 30.01.2006 KL.00:33

48 kommentarer:

Sverre sa...

Det må segjast at musi mi er defekt. Var i ein posisjon der eg lett kunde koma meg fri, men musi låste seg, og kunde berre standa og venta på å døy. Hadde glatt greidt minst 25 sekund elles. So i grunnen er eg best. Berre so der er klårt for alle, altso.

Sverre sa...

Freista ein gong til med den defekte musi, og fekk 21,21. Er jo so mykjet lettare med ekstern mus en med den padda på bærbar.

Sverre sa...

21,891

Sverre sa...

23,163 Suckers!

-Ytzee- sa...

vel, sverre min..:) du er jo flink. men jeg klarte 25,783... so eat me:) uansett har jeg også mus som sitter fast på en bærbar, eller padda som du sier...schaal..

Leif-Atle Heen sa...

Kødder dere eller?

Fikk 28,17 på første forsøk.

Leif-Atle Heen sa...

Andre forsøk: 46,3.

Kødder dere bare med meg eller?

Leif-Atle Heen sa...

Åttende forsøk: 49,05.

Leif-Atle Heen sa...

2x. forsøk: 50,7.

Lektor Burner sa...

Åååå så vondt!!! Ned fra førsteplassen... også sååå brutalt!!

hilde sa...

det gikk etter litt.. såvidt over.. men godkjent.. 18,063 en dag jeg ikke er på jobb, skal jeg heller prøve litt til :)

Hilde sa...

yeah!! 21.11, hehe..

Hilde sa...

Forresten så er dette et typisk dataspill test.. desto mer du har spilt data før, desto bedre er du her.. tipper jeg da....

HIlde sa...

Men hva er det kjappeste dere kan få..

Her jenter.. dette må være den beste måten å vise at vi er kjappere på avtrekkeren enn gutta..
uten å gjøre noe er 0,375sek.. Jeg klarte det på 0,015.. noen bedre?

Leif-Atle Heen sa...

Jeg klarte å "dø" på 0 sekunder. Sjekk http://www.leifatleheen.com/Bilder/escapa3.jpg

Lektor Burner sa...

Eh... okeeeeeeeey!

Lektor Burner sa...

Er det praktisk talt mulig??!!

Sverre sa...

Detta er jo ikkje samanliknande i det heile teket! Eg skal taka fram 386-en min og kopla meg upp med 33.6-modemet mitt og byrja å spela. Skal greida 10 minutt då.

nilschr sa...

Oooooookey... Så du tror jeg har treg pc og dermed "jukser", Sverre...? :D
Ånei du... Det er kun med hard jobbing du klarer å slå den rekorden. Jeg har forøvrig selvsagt screenshot i tilfelle noen skulle være i tvil om troverdigheten...

nilschr sa...

Forøvrig er det jo åpenbart at det ikke går an å "dø" på 0- blank, så jeg anser 0,015 som bunnrekord... Du må få sjekka pc`n din Leif :)

Sverre sa...

Tvilar kje på rekorden din, men det er nøydt til å vera nokot muffins med korso spelet ter seg hjå deg vs. hjå meg. Alt gjeng so sykt kjapt lenge fyre en kjem til tidi di at ikkje nokot menneske greider det! Til og med ikkje Nils!

Sverre sa...

Tak upp på video at du spelar! Å, hev aldri ynskt eg budde på Kringsjå att so mykjet som no ...

Sverre sa...

Men du tvilar umiddelbart på ein botnrekord du ikkje greider slå! Und ja!

nilschr sa...

Hehehe...Det er selvsagt mulig at det er forskjellig, men jeg skjønner ikke hva det skulle komme av. Har kjapp pc og kjapp internettlinje...

Øvelse gjør mester ;)

Sverre sa...

Åååå ... vis meg då

Lektor Burner sa...

Nils er best, føkk the rest, hehe... Neida, men ikke tvil om at du har spilt bra Nils! Kjapp PC! Kjapp linje!

Men det jeg synes egentlig er helt usannsynlig sykt, er Leifs bunnrekord. What the nigga fuck, sier jeg bare... :-)

Sverre sa...

Det må berre segjast at det no er prova at det er skilnad på snøggleiken i spelet millom ulike maskinor. Skal kje segja at detta er heile svaret, men det viser i alle fall at me i grunn ikkje kann driva og samanlikna med kvarandre når me hev ulike maskinor og ulik tilkopling.

Lektor Burner sa...

Sverre da... bare innrøm at du ikke er best :-)

Uansett hva slags spekulasjoner nå: Mai, svigerinna mi, klarte over halvannet minutt VED FØRSTE FORSØK, SINNSSYKT KJAPP PC, SINNSSYKT KJAPP LINJE. Så det så...

Sverre sa...

Kann ikkje samanlikna, uansett! Kann henda at dei med kjapp PC og god tilkopling hev mange prossessar i bakgrunnen som bruker upp so mykjet CPU og RAM at alt gjeng treigare.

Eg stend til at eg ikkje er best når eg spelar på same maskina til same tid med nokon som slær meg.

Lektor Burner sa...

Hææ?! Er det lov å være paranoid!!! Mai sier hu ikke har andre vinduer oppe. All CPU brukes på spillet. Ikke mer gnåling om teknisk shit da... prøv heller å bli bedre :-)

Sverre sa...

Då finst det ei onnor uttyding. Som sagt, eg stend til at eg ikkje er best under dei tilhøvi eg nemnde i fyrre merknaden min.

Lektor Burner sa...

Snakk norsk! hehe...

andersm sa...

Lett 70.464 jee

Sverre sa...

Jamfoer at Espen greider 5-6 minutt paa ei maskina, men knapt nokonting paa ei onnor maskina.

Lektor Burner sa...

Hæ? Han sa aldri han hadde gjort det!

Og hvem er Anders? Anders hvem?

Sverre sa...

Anders M = Anders Mørland?

Sverre sa...

"På jobbmaskinen derimot kan man greit holde ut i fem-seks minutter"

Korso greidde du å få det til å tyda at hann _ikkje_ hev gjort det?

Lektor Burner sa...

Sa jo ikke at han ikke har gjort det heller. Spørsmålet er heller hvordan du fikk det til å bety at han har gjort det?

Sverre sa...

Jaha! So um eg segjer at "på maskina på kontoret mitt kann ein gjera X", so er det ei unaturleg tolking at eg faktisk hev gjort X på den maskina?

Lektor Burner sa...

Nei, ikke unaturlig, men du virka jo helt sikker på at han hadde gjort det. Det er det jeg stiller spørsmål ved :)

Sverre sa...

Um ein segjer "eg hev gjort X", so kann eg jo ikkje vera heilt viss um at hann faktisk hev gjort det då helder. Hann kann til dømes ljuga eller ha vrangsviv (=vrangforestillinger), men det er sers naturleg å ganga ut ifrå i ein daglegdags samanhang at hann faktisk hev gjort det. Sama her.

Lektor Burner sa...

Eh... det blir jo en helt annen situasjon hvis man sier "jeg har gjort det". Poenget er jo nettopp at han ikke har sagt det.

Så det siste eksemplet ditt var vel out of context...

Sverre sa...

Poenget mitt var at ein aldri kann vera heilt viss hokke som. Og du var samd i at det _er_ naturlegt å tolka setningi til Espen i den leidi at hann faktisk hev gjort det. Likeso er det naturleg å tolka ei setning "eg hev gjort X" som at hann faktisk hev gjort det. Men heilt viss kann ein ikkje vera i nokon av tilfelli.

Lektor Burner sa...

Ja, men også naturlig å tolke den som "jeg antar det går an å gjøre det på jobbdatamaskinen" - nettopp siden den maskinen er så gammel.

Sverre sa...

Mindre naturlegt.

Lektor Burner sa...

Tviler på det.

Espen sa...

Jeg kan godt bekrefte at jeg har holdt på i over syv minutter på jobbmaskinen. På laptopen min er rekorden litt over et halvt minutt, og det tok LANG tid.

På maskinen jeg har her hjemme derimot, sliter jeg med å komme opp mot halvminuttet.

For dere som syns jeg bruker for mye tid på sånt tøys: prøv å sitte tolv timer på en jobb hvor du ikke har annen atspredelse enn en kjip datamaskin og noen tv-skjermer. :)

Sverre sa...

At du bruker tid på tøys? Me sit her og kranglar um kvat du hev meint med ei viss setning ...