Søk i denne bloggen

fredag, februar 24, 2006

Brilinser

På en måte var det positivt at brillene mine gikk til hekkefjell for et par uker siden. Episoden tvang meg nemlig til å ta i bruk linser. Jeg har nemlig hatt et par prøvelinser liggende i to-tre måneder, men ikke giddet å bruke dem.

Men jeg må nok innrømme at briller ER på mange måter bedre enn linser. Briller gir en egen stil. Briller forandrer utseendet. Briller er bedre til lesing - med linser må jeg blunke mye oftere. Og ikke minst, kan jeg ha brillene på meg så lenge jeg vil, mens med linser blir øynene vondere og vondere jo flere timer det går.

On the other hand, er linser nydelige - som jeg har erfart nå - å ha på seg på fester. Og også trening, spesielt der ballspill er en ingrediens. (Legg merke til nydelig kodeveksling).

Dette er bl.a. bakgrunnen for at jeg skifta ut bildet av meg selv. Den nye Tony, uten briller, men like kjekk. Nå må det sies at jeg skal få bestilt deilige briller snart (og dyre! huff...) Jeg skal bli "brilinser" - mitt nye ordbidrag til det norske språket. (Mange som er brilinsere, men det er litt spesielt for meg, den tradisjonelle, som hadde tenkt å bruke briller ut livet, åååå... kan sammenlignes med den tiden da jeg så meg nødt til å hive personsøkeren og skaffe meg mobiltelefon...)

1 kommentar:

Iversen sa...

Godt å se at jeg ikke er den eneste som ødelegger briller for tiden.
Jeg er syk, og i går skulle jeg forte meg til verandaen for å hoste/nyse i friluft - og på veien ut stanga jeg i dørkarmen og den ene brillestanga gikk fløyten.

Håper den lar seg fikse, blir vel ikke billig.