Søk i denne bloggen

lørdag, februar 11, 2006

Kåra til beste stand

 


I dag var jeg på Norges desidert størte yrkes- og utdanningsmesse i Oslo Spektrum (bildet). Jeg stod, sammen med flere andre, på stand for UiO. Fram til nå i år har jeg som kjent vært på flere videregående skoler på Østlandet og stått stand/informert om studier på UiO. Det har vært kjempespennende og lærerikt, og jeg har fått kompetanse/erfaring som jeg definitivt kan bruke til noe senere. UiO er jo mye mer enn bare studier, så det har vært mange områder å dekke, bl.a. alt det SiO og lånekassen tilbyr.

Jeg har møtt alt fra 15-åringen som skal begynne på vgs, men ikke vet hvilken studieretning han/hun skal velge, til pensjonisten som har lyst til å spe på med litt flere "snicye" fag på cand.politen sin. Alt fra vgs-elever som er fast bestemt på å bli lege, til elever som ikke aner hva de skal bli i det hele tatt. En stor del av jobben har vært å informere, men kanskje en like stor del har vært å være en veileder eller rett og slett en noen kan prate med. Det har vært et stort ansvar, men også et stort privilegium, å ha vært med å påvirke unge menneskers fremtidsplaner.

Den mest hektiske delen er over (søknadsfristen for samordna opptak er jo 15.april), så for øyeblikket har jeg ikke flere oppdrag.

Men tilbake til overskriften og det som egentlig trigga meg til å skrive dette innlegget: Gleden var utrolig stor da UiO i dag ble kåra til beste stand i Oslo Spektrum :-D (kan det ha vært fordi jeg var med i år? hehe). Posted by Picasa

3 kommentarer:

Iversen sa...

Hæ? "Snicye" fag?

Lektor Burner sa...

Har du ikke hørt slengordene "snicy" eller "snacksy"? Jeg vil si at de betyr noe av det samme, nemlig "kult". Skal sette ordet i anførselstegn siden det ikke er helt i skriftspråket enda :)

Lektor Burner sa...

Kan også bety "godt" eller "fint" :)