Søk i denne bloggen

fredag, februar 17, 2006

Kunnskapsløfte/-iver/-orgasme/-hunger/-tørst

 

  Posted by Picasa

Ååå... uka som har vært har vært preget av mye tankevirksomhet. Man skulle tro man blir ganske lei av å ha studert på Blindern (bildet) i 6 år, men neida... Jeg har virkelig hungret etter mer fagstudier denne uka. Har tenkt på mye rart. Føles som om tida går veldig sakte... lyst å skrike ut "give me give me give me"!

ILS er det veldig vanlig at man etter fullført lektorutdanning jobber mange år i skolen, og deretter vender tilbake igjen for å ev. ta en doktorgrad. Det er også flere som jobber på ILS med "bare" hovedfag/master. Når man skal få seg undervisningserfaring etter lektorutdanningen, er det mange muligheter, bl.a. ungdomsskolen, videregående skolen, voksenopplæringen og høyskoler. Og innenfor de ulike arbeidsplassene kan man også gjøre andre ting enn å bare undervise, f.eks. bli inspektør eller rektor. (Etter 2 års ansiennitet i skolen kan man faktisk gå på noe som heter "rektorskolen"! Ååå...)

Alt frister plutselig. Mer studier etter PPU. Mye jobberfaring. Skoleledelse. Doktorgrad. Forskerjobber. Åååå.. akkurat nå skulle jeg ønske jeg kunne leve dobbelt så lenge enn det jeg kommer til å gjøre (også et greit ønske dersom fugleinfluensaen skulle ta knekken på meg, hehe)

Jo flere vitenskapelig ansatte jeg møter på Blindern, jo flere "vibber" får jeg... Hva er denne følelsen? Hvor skal dette ende? :-)

1 kommentar:

Anna sa...

Hi, hi, skulle ønske jeg hadde like mye energi og var halvparten så målrettet som deg, da skulle jeg vært skikkelig fornøyd med meg selv, da:-) Jeg må bare oppfordre deg til å utnytte potensialet ditt, det er stort! Norge og skolen behøver sånne som deg... Lykke til:-)