Søk i denne bloggen

fredag, februar 10, 2006

Min kjære søster

 
 Posted by Picasa

Nå er det slik at jeg ikke har noe familie utover "kjernefamilien" i Norge. Mange ganger tenker jeg hvor godt det hadde vært å ha besteforeldre, tanter og onkler. Denne "mangelen" har nok preget meg som person. Uten tvil. F.eks. har jeg aldri i hele mitt liv vært i en begravelse! Ikke det at det er så morsomt, men man lærer sikkert noe av det også. Jeg har heller aldri vært i et bryllup! Hvor sykt er det? (Nå skal det sies at jeg skal - for første gang altså - i bryllup nå til sommeren, hehe).

De som har slektningene sine i nærheten, kan lett ta det for gitt. Sånn sett har det kanskje vært positivt for meg. Jeg er blitt "tvunget" til å reflektere over situasjonen - og har kanskje lært å sette mer pris på de få familiemedlemmene jeg har her i Norge :-)

Jessica (bildet), 29 år, er den eneste jenta i søskenflokken vår på fire. Hun er ei veldig dyrebar søster å ha. Jessica og jeg var liksom de to som kom best overens blant søsknene. Det henger bl.a. sammen med at hun mer eller mindre var mor for meg da jeg var liten. Hun passet mye på meg. Og da vi ble eldre, så hadde vi to hele tida god kontakt. Hvis jeg skal bruke tre beskrivende adjektiv om Jessica, må det bli snill, omsorgsfull og tilgivende. (Finnes det ikke et godt norsk ord for en person som er flink til å tilgi ting? hmmm... "tilgivende" finnes faktisk ikke i ordboka!).

På en måte har det vært litt slitsomt å ha Jessica som søster. På en positiv måte, hehe... Så å si alle vennene mine som møter henne, sier hun er så utrolig pen! Tror nok hun var ganske populær blant guttene på videregående ja ;-)

Jessica er utdanna tanntekniker ved Høyskolen i Oslo (hun har også et par år bak seg fra BI), og nå bor hun sammen med kjæresten sin Ronny på en så sentral plass som Vika (Oslo sentrum). Har du spørsmål til tannteknikeren, videresender jeg det gjerne til eksperten :-) Jeg har utrolig fine tenner selv, så jeg har ikke hatt det store behovet for å reparere på dem (ennå)...

Tusen takk, Jessica, for at du er søstra mi :-) Håper å se mer til deg fremover!

Ingen kommentarer: