Søk i denne bloggen

mandag, februar 13, 2006

Nostos+algos: Hanne og Elisabeth

 
 Posted by Picasa

 
 Posted by Picasa

Helt siden onsdag forrige uke har jeg hatt perioder der jeg har vært sinnssykt nostalgisk. Etter undervisningen på onsdag, satt jeg og andre PPU-folk og spiste dagens på Frederikke. Under middagen fikk jeg plutselig øye på ei jeg med en gang kjente igjen. Men jeg visste ikke hva jeg skulle tro, så jeg fortsatte å stirre. Plutselig gikk det opp for meg at det var Hanne, ei jeg gikk i klasse med i tre år på katta. Det var naturligvis ganske rått da vi begynte å prate sammen og ikke minst rekapitulerte hva som hadde skjedd i livene våre de siste sju årene :-) Hanne er utdannet allmennlærer og har jobbet to år på Krossen skole og Samfundets skole i Kr.Sand. I fjor høst begynte hun på bachelor i psykologi på Blindern.

Ikke nok med dette: det viste seg at nostalgien fra onsdagen bare skulle fortsette... Nostalgigrafens pil skulle peke proporsjonalt oppover for hver dag i løpet av helga. Jeg hadde nemlig fått MSN-adr. til Elisabeth fra Hanne, men jeg hadde ikke de store forhåpningene om å chatte med henne da jeg fikk vite at hun bor i Argentina og ikke er så ofte på nettet. Men på lørdag logget Elisabeth på på MSN, og vi chattet selvsagt lenge. Elisabeth er da ei annen jente som jeg gikk tre år på vgs sammen med. Hun hadde jeg ikke sett eller snakket med i hele sju år, mens Hanne hadde jeg sett et par ganger da jeg hadde vært en svipptur i Kr.Sand. Så nostalgifølelsen var utrolig sterk da jeg kom i kontakt med Elisabeth :-) Hun er sammen med en som heter Diego, og de har bodd sammen i Argentina siden 2000! Til jul regner hun å bli ferdig med journalistikkstudiene og flytte tilbake til Norge (selvsagt sammen med Diego).

Jeg er veldig glad for å ha kommet i kontakt med Hanne og Elisabeth. Fra før har jeg hatt god og jevn kontakt med Hilde og Ingrid fra vgs. Nå er det snakk om å planlegge en "Reunion - 10 years after" - ti år etter at vi begynte på katta... :-)

I helga tok altså nostalgien overhånd. Så jeg googla faktisk alle i eks-klassen for å prøve å finne ut av hva de gjør i dag. Og spennende nok, vet jeg nå hva cirka halvparten i klassen driver med i dag! Det var bl.a. veldig morsomt å se at ei i klassen har blitt vokalist i et band og gitt ut plate!

2 kommentarer:

Hilde sa...

Fantastisk!! Fått mail fra Eyvor, tipsa henne om bloggen din! Hun skal også gifte seg til sommeren!! Moro!! Hadde vært så gøy om vi får til en reunion til sommeren.. Om ikke alle så i alle fall oss som kan.. Jeg kan også tipse Tor Gunnar og Monica.. Har litt kontakt med begge.. Monica flyttet forresten nettopp til Oslo.. Kanskje du treffer henne også? :)

Lektor Burner sa...

Wow!!! Skal si det skjer ting :-) Åffår fikk du mail av Eyvor?! Fortalte du at jeg hadde snoka meg til info. på nettet? hehe... Vil gjerne komme i kontakt med henne jeg også... MSN?