Søk i denne bloggen

lørdag, februar 18, 2006

PARTY!!!

 

I går fikk jeg vite at jeg blir utplassert på en videregående skole i Nittedal under praksis på PPU (4 uker i vår og 8 uker i høst). Da flippa jeg helt. Ola og jeg hadde kødda mye med dette på forhånd, og det var ganske utenkelig at vi skulle få noe utafor Oslo. Bjørkelangen var liksom marerittet. Alt i Oslo ville vært greit nok. Best ville vært Nordberg ungdomsskole eller Berg vgs. Etter at jeg hadde fått vite min skole, fikk jeg vite at Ola har fått Jessheim vgs! Må nok si at det var et plaster på såret :-) Avstanden for meg blir 25 km, for Ola 45 km. Så bæd!!!

Begge var nokså sjokkert. Vi hadde avtalt med andre å dra på skolens pøbb (for øvrig har vi vært der alle fredagene unntatt en dette semesteret, woohoo!). Og siden vi mildt sagt var fobanna, drakk vi til og med øl på T-banen på vei til skolen. Når vi kom fram, fikk vi høre at de andre fem hadde fått skoler i Oslo alle sammen. Okeeey! Så rettferdig! Som å ha tapt dritmye i lotto. De hadde fått Oslo Katedralskole og Foss vgs f.eks. Ååå det var vondt det! Ikke snakk om å bli glad på andres vegne nei... ikke når det er så tilfeldig hva vi får.

På pøbben ble det ordentlig liv etterhvert. Og bedre ble det når jeg tilfeldigvis traff han som er praksisansvarlig. Flere fra skolens administrasjon var visst også på pøbb. Moro! Han sa at ingen av oss hadde fått Bjørkelangen, slik at Jessheim var den skolen som nok var lengst unna av alle. Dette gjorde ikke akkurat Ola noe blidere nei...

Etter en skikkelig "ta av"-kveld som i går, med nachspeil hos meg og greier, var det ikke så deilig å stå opp sånn kl.19 i dag. Og dessuten kom jeg på at jeg mistet brillene mine på dansegulvet, slik at det ene brilleglasset datt ut og selve innfatningen ble heeelt føkt.

1 kommentar:

Marthe sa...

uffda, også så langt unna oslo.. jessheim og nitedal er jo helt villmarka. skjønner deg godt jeg :)
det er jo nesten en like vond skjebne som de som må pendle fra bøgda til oslo hver dag.

slemmemarthe.

synd med brilla dine forresten, du er jo så fin i de !

snillemarthe.