Søk i denne bloggen

søndag, februar 26, 2006

Treningsteori

 

Hvorfor ser du aldri utrente smellfeite folk på treningsstudio? Det har jeg tenkt på gang på gang. Synes det er merkelig jeg. Alle ser så trent ut. Tør ikke de utrente å komme dit? Hvis DET er tilfellet, så bør man ikke si "kom deg på trening, så kommer du i form", men heller "kom deg på trening, så holder du deg i form/kommer i enda bedre form".

Snu det hele på hodet: de som trener i studio må jo ha trent et sted for å se trent ut? Man må jo begynne et sted.

Min teori er at 1) folk trener seg opp andre steder enn på treningsstudio før de setter foten sin på et studio, og 2) mange SER rett og slett trent ut (genetisk!), og 3) de som er utrente, og ikke trener seg opp, driter rett og slett i å trene på et studio.

6 kommentarer:

Frank, the well-adjusted queer sa...

Jeg begynte på Domus for fem år sia uten å være trent, så... Men det stemmer nok at mange synes det er flaut å komme på det vanlige treningsstudioet, særlig noen jenter jeg kjenner. En del drar jo på friskvernstudiodelen i stedet, eller andre mer avslappa opplegg med eldre og mer lubne folk, hehe.

Lektor Burner sa...

Da går du under kategori 2.

Utrente Iversen sa...

Jeg har MEGET få helsestudiobesøk på samvittigheten, det begrenser seg vel tilde få gangene jeg var på Trim-It i Arendal i forbindelse med egentrening i gymnastikk på VGS. Uansett, de gangene jeg var der så jeg faktisk flere ganske svære folk, og da snakker jeg fett - ikke muskler.

For øvrig kan jeg for meg selv si at jeg synes studiotrening er skummelt.

Lektor Burner sa...

Ja, klart det... det er jo Arendal det er snakk om! Hehe...

"Skummelt"???

Iversen sa...

Ja, det ER skummelt å være en liten tass uten muskler på et innestengt område hvor de som vet hva de gjør er store berg som ikke har andre steder å hevde seg.

På den annen side MÅ man vel ikke gå til Harald's Gym (sic!) for å trene. Jeg foretrekker uansett fotball.

Marthe sa...

på oppfordring skal jeg komme med min teori: de ønsker vel ikke å føle seg som elefanter blant slanke gaseller..