Søk i denne bloggen

torsdag, mars 02, 2006

Crappye AS Oslo Sporveier

For et par uker sida var det T-bane-stans, som jeg senere fikk vite var pga en ulykke på Nasjonaltheatret stasjon. En dame hadde faktisk blitt påkjørt og drept. I forgårs møtte jeg en dude som sa at den drepte var en venn til kusina til mammaen hans. Hmmm...

I forgårs kom rett og slett ikke banen (det var det som gjorde at jeg kom i snakk med den duden). En artig men morbid digresjon her: jeg kødda med han om at forsinkelsen sikkert gjaldt flere drepte. Men det var altså den absolutt siste personen jeg skulle ha sagt det til. Kjipt! Han tok det pent heldigvis. Han fortalte at den drepte kvinnen hadde fått epilepsi og detti ned på skinnene...

Hvorfor kom ikke banen denne gangen da? Pga snøværet hadde et av togene spora av. Amatørmessig!!! Tåler de ikke snø lenger nå? Kunne de ikke bare se på værvarslinga og brøyte skinnene før den aller første avgangen? Helt håpløst altså...

Hva tror du skjedde i dag? Joda... stans på Ullevål (jeg tenkte ikke på drapsulykke denne gangen). Hvorfor var det stans? Lyssignalet virka ikke. Hvor lenge? Tja... halv time... jeg dro da, så jeg vet ikke hvor lenge toget ble stående etter det. Men jeg var veldig snill da. Som ikke benyttet meg av "reisegarantien" til Sporveiene.

Angrer bittert nå.

Irriterer du deg også over Sporveiene? Eller andre for så vidt? Hehe... Her er plassen for å få ut aggresjonen. Skriv i vei.

5 kommentarer:

Frank sa...

Eg takkar Sporvegane for at eg vart nøydd til å gå både til og frå Blindern i dag: Bra trening var det:-)

GGGGGGGGGGGGGrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!! Amatører, lurendreiere, kopskailler, aarrrghh!

Anna sa...

Hi, hi, ja de sporveiene, ja de sporveiene... På tirsdag skulle jeg som vanlig ta 25-bussen til yogatime på Domus Athletica kl. 20.30. Det skulle vise seg å ikke bli så enkelt... Jeg var ute i god tid til bussen som skulle gå 20.14, men det varte og det rakk og bussen dukket ikke opp. Da jeg hadde stått på bussholdeplassen i 15 minutter skulle egentlig neste buss gå, men verken 20.14-bussen eller den som skulle gå 20.29 dukket opp. Jeg rakk ikke 20.32-banen (som uansett sikkert ikke gikk når den skulle), så jeg satset da på å ta 20.47-banen fra Kringsjå. Men det var visst litt for naivt å tro at den banen skulle være i rute... Da klokken var 20.55 og banen fremdeles ikke hadde kommet, var jeg så forsinket til yogatimen at det ikke var noen vits i å dra. Så jeg vendte snuten hjem igjen uforrettet sak... Bravo! (Jeg må legge til at dersom det ikke hadde vært 30 cm nysnø på fortauet så hadde jeg selvsagt gått til Domus:-))

Lektor Burner sa...

Kopskailler???

Ola sa...

Oslo Sporveier = nervesammenbrudd!!!

frank sa...

Kope= å stirre dumt, skaille=skalle/hode