Søk i denne bloggen

onsdag, mars 22, 2006

Jau

Det er altfor lenge siden jeg har skrevet noe her! Kjipern! Men sånn kan det gå... praksisen tar altfor mye tid og krefter.

Jeg kan begynne med å fortelle om utdanningsseminaret, som jeg reklamerte så mye for på forhånd. Opplegget var bra, men det var dessverre ikke mange som møtte opp. Sjekk for øvrig hva Universitas skriver.

Jeg må innrømme jeg likte "vibbene" fra Hanne Harlem, Bjarne Håkon Hanssen og Knut Kjeldstadli. Åååå. Alltid sånn når jeg møter folk som liksom er "der oppe".

Spørsmålet nå er "Hva gikk galt?" og "Hva kunne vi gjort bedre?" Jeg tror personlig at det ikke var så veldig mye som gikk "galt". Kanskje bortsett fra at opplegget var lagt til en søndag (bedre med en torsdagskveld f.eks.) Og kanskje litt lite systematisk og målrettet informasjonsspredning. Men hovedtingen er nok at dette var den aller første gangen. Jomfruarrangementer pleier vel ikke å ta helt av. Så forventningene er selvsagt større til neste års seminar. Den som hinker banan, får se (om du ikke skjønte denne, så gjør det ingenting).

Ellers har det vært praksisen ja. Der får jeg akkurat de fagene jeg har, og har tatt over i alle timene. Det er jo nydelig. Mange venter et par uker før de tar over. Gjerne mer. Men den erfarne og selvsikre og deilige og intelligente Tony tar selvsagt over etter 1 uke, og får vikartimer i tillegg.

Ikke lett å være perfekt (men godt er det!).

Det som er kjipern med praksis, er at det tar skikkelig på, med forberedelser, undervisning og veiledning. Slik at når jeg kommer hjem, er jeg ganske utslitt.

3 kommentarer:

Frank, the didactic queer sa...

Eigenleg er det jo berre eit slit å arbeide:P

Og det verkar som om du vart litt stjerneslegen/starstruck på MIFA-tilskipinga, hihi;)

Bobby sa...

Forhåpentligvis vil du etterhvert lære å nyte en "ikke-perfekt" tilværelse.

Stå på!

Ebbesen sa...

Men det EEEEEEEEEEEEEEEEEEEER da ikke nødvendig!