Søk i denne bloggen

tirsdag, mars 07, 2006

Noen rekorder

 Her er noen av rekordene mine hittil i livet. Alle bortsett fra "under vann" og "100 meter brystsvømming" har vært tilfeldige, i den forstand at jeg ikke gikk inn bevisst for å sette en rekord. Det må nevnes at det er flere rekorder som jeg ikke legger ut her, av hensyn til ... ja, kun av hensyn til andre :-) Også må det legges til at alle rekordene er satt etter fylte 20 år.


**********

Antall filmer på ett år: 253
Antall filmer på én måned: 44
Antall filmer på én dag: 7

TV-spill: 13 timer (sammenhengende)
Tlf.samtale: 8 timer (sammenhengende)

Under vann: 1 min 15 sek
100 m brystsvømming: 2 min
Turgåing: 25 km

Ikke spist: 36 timer
Våkennatt: 2 døgn

Kjørt bil: 160 km/t (i Norge vel å merke)

Fått mest penger på en gang: 24 000 kr
Betalt mest på en gang: 10 000 kr
Funnet mest penger på en gang: 8 000 kr


**********

Har dessverre glemt hvor lenge jeg har klart å tisse sammenhengende, men det var sinnssykt lenge! Så kjipt å ha glemt det... Har du noen rekorder, så er det bare å skrive det inn her :-) Lista mi håper jeg blir oppdatert etter hvert som nye rekorder settes (f.eks. frister en benkpressrekord!).

SIST OPPDATERT: 07.03.2006 00:20

13 kommentarer:

Anna sa...

Hi, hi, hi, hi, hi, well done, you!:-) Ikke noe annet å si til dette...

Anna sa...

Oi sann! Kom på at jeg jo selvsagt må skryte av mine egne prestasjoner også! Jeg har selvsagt en laaang merittliste (hi, hi, neida), og blant de tingene jeg er mest stolt av er disse:
1) Jeg har spist smågodt for 50 kr (i 1999), en stor pose potetgull og drukket 1,5 liter brus på 45 minutter.
2) Jeg har spist et helt (stort) grovbrød i løpet av ett måltid.

Mulig noen kommer til å le av meg, og ikke synes at dette er noe godt gjort, men for meg er dette stooore prestasjoner som jeg er skikkelig stolt av!:-)

Iversen sa...

Som det svake mennesket jeg er må det innrømmes at jeg er ganske fornøyd med å ha bedre rekorder i det aller meste av de du nevner der. :p

Den ene jeg imidlertid er sjalu på, brystsvømminga, er jeg sikker på at jeg ville brukt tjue minutter på selv. Jeg har aldri tatt tiden på distansen, men husker fra ungdomsskolen at de aller fleste svømte mange ganger raskere enn meg. Jeg er en skikkelig dårlig svømmer, og unngår det så godt jeg kan. Ironisk nok er (var, ihvertfall) jeg ganske god til å fridykke.

Nydelig innlegg!

Lektor Burner sa...

Takk :-)

Du slår vel ikke "funnet mest penger på en gang"?

Iversen sa...

Nei, DEN slår jeg ikke. Det er jeg egntlig litt glad for, siden jeg ikke helt hadde visst hva jeg skulle gjort med dem. Jeg hadde vel endt opp med å levere dem på politistasjonen - mest av alt fordi jeg ville vært overbevist om at et tv-team stod klar rundt et hjørne for å latterliggjøre meg. TV-spillrekorden slår jeg heller ikke, med mindre data gjelder. 220meteren har jeg nevnt, og jeg tror ikke jeg har gått 36 våkne timer uten å spise. Jeg har sovet lengre, men da hadde jeg næring i armen fra et kult stativ.

Marthe sa...

jeg kan slå deg på 100 m brystsvømming, mener å huske at min personlige rekord var 1 min og 35 sekunder. De andre er jeg ikke så interessert i å slå deg i..

Marthe.

Lektor Burner sa...

1 min. og 35 sek. tror jeg var min tisserekord... og DET er lenge! Men siden jeg ikke er 100% sikker, legger jeg det ikke ut.

Men det var en digresjon...

Du "mener å huske"?! Jeg tør påstå at jeg er flink til å svømme, og er i god fysisk form. Så det å bli slått av ei jente med hele 25 sek. høres helt utrolig ut. Sikker på at det ikke var crawl? Hehe...

Leif-Atle Heen sa...

Bra innlegg!

Interessant å se at jeg er helt eller delvis involvert i de fem første rekordene dine! :-)

Lektor Burner sa...

Takk takk :)

To av dem helt ja, og tre delvis.

Martin sa...

Bare litt nysjerrig her. Du sier du satte noen av disse rekordene helt tilfeldig... men for tilfeldigheter å være har du tydeligvis ført ganske nøye oversikt ;)
Du må jo skrive ned dette et sted... eller

Lektor Burner sa...

Takk for kommentar hvem du enn er... (broren til Kjetil?) :-)

Jeg fører oversikt over filmer jeg ser, men ingenting av det andre har jeg skrevet ned noe sted.

Selv om jeg hadde oversikt over filmene på papir, betyr det ikke at jeg bevisst har gått inn for å få de tallene jeg har fått.

Sørengen sa...

7 filmer på en dag, du er ikke i vater, hehehe. Fra min merittliste kan jeg ta med at jeg og kopis ødela et barentog 17. mai 1999 :-) Eller vi reorganiserte det rettere sagt!

Magnus sa...

Imponerende rekoder! Her kommer en av mine:

En av mine beste rekorder er da jeg solgte et mp3-nettsted (mp3ground.com) til en fyr i Portugal for 10.000 kr. Jeg var 14 år.