Søk i denne bloggen

onsdag, mars 29, 2006

Skjer'a bagera??!!

Sinnsykt for et drittvær! Regn, tåke og slaps. Savner Spania gitt.

Jeg må fortelle om tidlig-morgen-opplevelsen min i går. Natta før satt jeg oppe til halv to og laget opplegg for 3ENG, 1 og 2. time. I går skulle jeg opp klokka seks. Klarte selvsagt å forsove meg, slik at jeg våknet ti på sju. Bussen går sju. Okeeey! Og jeg har cirka 200 meter til busstoppet. Rakk jeg det? Selvfølgelig, men det var noe herk. Vann i ansiktet, vann i håret, gel i håret, tannpuss, linser, klær - så løp jeg som en gal mann til bussen. Dette er jo noe de fleste opplever nå og da, men jeg synes det var veldig godt gjort å gjøre alt jeg skal på fem minutter. Hadde jeg ikke rukket bussen, hadde jeg ikke rukket 3ENG-timen, som nok hadde vært utrolig kjipern.

Jeg har tidligere sagt at praksis er slitsomt. Men akkurat nå er livet ganske så deilig, siden jeg har fri i dag, i morgen og fredag :) Flottings! Så i dag sov jeg til tolv (deilig!) før jeg dro ned til sentrum. Rett før jeg skulle dra, hørte jeg om en syk mann som hadde knivstukket en lege i Oslo. Nå har jeg fått med meg at den legen døde av skadene. Og en annen mann, i Hamar, har gått amok med kniv. Begge disse to er selvsagt utlendinger! Huff... Men det jeg egentlig skulle fortelle om, var alle de folka som plager meg i sentrum. Hater de. Jeg spaserte halve Karl Johan, og tro det eller ei, men jeg ble plaga av hele fem stykker! Den første var en tigger som stoppet meg. Den andre var en neger som jobbet for en eller annen crap organisasjon. Den tredje en dame som delte ut flyers. Den fjerde en tigger igjen. Og den siste skulle selge meg en rose. Herregud da! Så irriterende! Sånne mennesker har jeg ingenting til overs for. Jeg ignorerer dem alltid og tar aldri imot noe fra dem. Ikke nok med dette; på kveldstid blir man gjerne i tillegg stoppet av prostituerte.

Når jeg satt på banen hjem, tenkte jeg hvor smale setene på de nye togene er! Er det det nye liksom? Jf. Signaturtogene. Skal vi få det mindre og mindre komfortabelt?

16 kommentarer:

Ebbesen sa...

Det VAAAAAAAAAR i min tid, det ...

Lektor Burner sa...

HEHEHE :)

Rasistiske FRP-Iversen sa...

Du bør ta et tak og knivstikke noen snart, ellers begynner vi vel å tro at du er norsk.

Lektor Burner sa...

For å virkelig integrere meg, tenkte jeg mer i retning halshugge noen.

hvit valgallianse-iversen sa...

Ja, det er bare trøbbel med dere utlendingene. Kanke forstå at vi ikke kastrerer dere i tollen.

Ebbesen sa...

Det EEEEEEEEER nødvendig!!!

Leif-Atle Heen sa...

Fri? Tre dager??? Sydénskt!

Anna sa...

Hei og god kveld i stua! Fikk lyst til å legge ut dette flotte og deilige diktet av Olav H. Hauge, jeg... Ååå, for et flott dikt:-)

Det er den draumen

Det er den draumen me ber på
at noko vedunderleg skal skje,
at det må skje -
at tidi skal opna seg,
at hjarta skal opna seg,
at dører skal opna seg,
at berget skal opna seg,
at kjeldor skal springa -
at draumen skal opna seg,
at me ein morgonstund skal glida inn
på ein våg me ikkje har visst um.

(fra Dropar i austavind 1966)

Anna sa...

PS: Jeg synes du skal innføre månedens dikt!:-D Alle kan sende inn forslag!?

Lektor Burner sa...

Forslaget skal opp til vurdering i bloggkommitéen.

Ebbesen sa...

Hvor mye pensum skal du legge opp da?

Frank T sa...

Kan du ikke komme med andre kommentarer enn Ebbesens?

Ebbesen sa...

Jammen det EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER da ikke nødvendig!

Stian sa...

Bli med og lag gulrotkake hos meg?

FRP'ern sa...

KISS

Ebbesen sa...

DEN skjønte jeg ikke!