Søk i denne bloggen

mandag, april 17, 2006

# Ellers mellers #

Endelig har masteroppgaven min kommet på UiOs nettsider. Det gjør det mulig for meg å legge ut en lenke slik som her, og de interesserte kan lese et kort sammendrag av oppgaven der og ev. gå inn på pdf.filen lagt ut på den sida og lese hele oppgaven (det siste er vel heller litt utopisk tenkt?).

I morgen begynner det travle livet igjen, med studier og jobb. Har vært deilig med noen fridager, men man blir fort for lat, så det er nok sunt å komme i gang igjen :) Kielturen var grei, men vi merket fort at det ikke var noen på vår alder blant klientellet, for å si det mildt. Høydepunktene var de tre buffetene - 1 lunsj- og 2 middagsbuffeter. Det var så mye usannsynlig deilig mat at jeg tror jeg har lagt på meg 5 kilo. Ellers kjøpte jeg en del godteri, bl.a. skumbananer, sure vingummier, saltpastiller og lakris- og kaffedrops.

       
Dette bilde viser Kiel sett fra båten.





Her ser du et utvalg av de kalde rettene som ble servert. Mye deilig. Ser du nærmere på bildet, ser du én av representantene for "klientellet" nevnt ovenfor.





Enda mer deilighet. Og dette er som sagt bare kaldretter. Av varmretter fikk vi servert det du kan tenke deg av kjøtt-typer tilberedt på ulik vis, bakt potet, grønnsaker osv. Her var det bare å hive innpå, noe vi selvsagt gjorde. På de tre buffetene spiste vi tilsammen i 4,5 timer!





Et lite utvalg av desserten.





Måtte bare ta bilde av en av mine seks forretter :D Jeg digger sjømat, så dette var rene paradiset.





Her ser du Annas møte med krepsen. Eller krepsens møte med Anna. Alt ettersom.

3 kommentarer:

Frank, den sittende hollender sa...

Haha, fantastisk, jeg skjønner at dere forlenga skjærtorsdagsmåltidet til Jesus en smule:-) Jeg har også lagt på meg etter alle de deilige kjøttrettene heme i påsk'n; eat the rich or die young!

Jeg går ut ifra at du gikk ulastelig antrukket om bord, og at dette medførte tilnærmelser fra den eldre skare..? Hehe, when in Kiel, be a pig!

Marthe sa...

ble sulten bare av å lese om maten..

jeg vil også nyte mat lagd av andre enn meg!

Geir K. sa...

Men hva med norskfaget da?