Søk i denne bloggen

mandag, april 03, 2006

Money, money, money...

 
Da har selvangivelsen kommet i posten. Like spennende hvert år. Men jeg må innrømme at jeg ennå ikke helt har skjønt opplegget. Som forventet inntektsgrunnlag har jeg 60 000 hvert år, men tjener alltid over det, slik at man skulle tro jeg får baksmell. But no! Jeg har pleid å få flere tusen igjen hvert år, og det er jeg veldig fornøyd med :) Det kan være en grunn til at jeg ikke har brukt tid på å sette meg ordentlig inn i regnemåten. (Må også legge til at jeg bruker tabellkort.)

Jeg har faktisk aldri fått baksmell. I forfjor fikk jeg 5000 igjen på skatten. I fjor 10 000. I år, selv om jeg tjente 90 000 spenn i fjor, får jeg igjen 10 500 kroner :-D Deeeeilig!

Takk, kjære skatteetaten. Og kondolanser meddeles til de som måtte ha fått baksmell.

3 kommentarer:

Gudmund sa...

Jeg fikk smell på 13.000 i fjor. Veier opp i år... :)

Lektor Burner sa...

WoW! :-O

Øyvind sa...

søstra mi fikk beskjed om at hun skulle få igjen 7000 kroner for et par år siden.
disse pengene fikk hun, og brukte dem opp såklart.
så fikk hun kontramelding.
hun skulle ikke få 7000, men hun skulle ha den summen i baksmell.
så hun måtte betale tilbake 14000..
og klaging nytter ikke til den avdelinga av staten..