Søk i denne bloggen

tirsdag, mai 09, 2006

Groovy baby, I'm tagged!

Var som vanlig en tur innom bloggsider. Scrolla ned på Espens side til et innlegg jeg hadde lest før, men så plutselig at jeg var blitt "tagget". Åååå... tenk at jeg ikke så det før nå! Jeg tar selvsagt imot utfordringen (som vanlig) og takker Espen for tagging :)

01. Har du noen gang blitt ransaket av politiet?
Ja.
02. Lukker du øynene på berg- og dalbaner?
Nesj! Tvert imot; jeg åpner øynene mer enn normalt og følger ekstra godt med.
03. Når var den siste gangen du var på hest og slede?
Kan ikke huske at jeg har vært det i det hele tatt.
04. Vil du helst sove med noen eller alene?
Det avhenger vel av humøret :)
05. Tror du på spøkelser?
Ja, faktisk har jeg sett spøkelser.
06. Mener du at du selv er kreativ?
Tja... ikke kreativ med hendene, men med hjernen.
07. Tror du at O-J drepte kona si?
Så teit spørsmål. Har ingen grunnlag for å uttale meg om saken.
08. Jennifer Aniston eller Angelina Jolie?
Kommer an på hva jeg skulle velge vedkommende for, hehe... Neida, men Aniston er ikke dum ("jo, det kan hende", ville kanskje noen si?).
09. Kan du ærlig si at du kan noe om politikk?
Ja... hvorfor er "ærlig" med i spørsmålet? Jeg er ærlig uansett.
10. Kan du å spille poker?
Må få sagt at jeg ikke har gått gjennom grammatikken i spørsmålsformuleringene, så de står uendra. Selvsagt skriver man ikke "kan du å spille poker?" Men som svar på spørsmålet: ja, har spilt mest femkortspoker, men har også prøvd meg på Texas Hold'em.
11. Har du noen gang vært våken i 48 timer?
Ja, jeg elsker våkennetter generelt, så det var helt uproblematisk :)
12. Har du en favorittreklame?
Norsk Tipping-reklamen med nordmannen i en buggy med norsk flagg på månen.
Eller en reklame som går for tida: Rema 1000-reklamen der han duden prøver å forklare legen at han har en underlivssykdom... haha, den er dritbra!
13. Hvem var din første kjærlighet?
Hmmm... forelskelse? Anita i Fauske. Da var jeg 12 år.
14. Hvis du er ute og kjører midt på natten, og ingen er rundt deg, kjører du på rødt da?
Stopper jo vanligvis ikke på rødt FORDI jeg kan bli sett! Dumt spørsmål ass. Så nei, jeg ville selvsagt stoppa.
15. Har du en hemmelighet som ingen vet utenom deg?
Nei, kan ikke komme på noen nå hvert fall.
16. Boston Red Sox eller New York Yankees?
Ingen av delene. Holder ikke med noen lag i noe sport whatsoever. Synes egentlig det er teit med folk som heier på et visst lag. Og en annen ting: synes det ikke burde bli sendt noe som helst sport på de vanlige TV-kanalene; helst skulle vi hatt en egen gratis kanal med bare sport (Eurosport og Canal Digital-kanaler osv. koster vel strengt tatt).
17. Har du noen gang gått på skøyter?
Ja.
18. Hvor ofte husker du drømmene dine?
Husker som regel et eller annet. Husker sjeldent hele drømmer i detaljer.
19. Når var siste gang du lo så mye at du gråt?
To dager sida. Det var veldig internt, så jeg gidder ikke å gjengi det her :)
20. Kan du nevne 5 sanger av The Beatles?
Nei, faktisk ikke. Er svært dårlig på sangtitler (og sport).
21. Hva er den ene tingen du har på hjernen?
Eh... "den ene tingen"?
22. Tror du på kjærlighet ved første blikk?
Ja, men det spørs da hvor lenge kjærligheten vil vare :)
23. Vet du hva en Ba-Ba-Booey er?
Nei.
24. Bruker du alltid sikkerhetsbeltet i bilen?
Som sjåfør og passasjer foran: ja, alltid. Som passasjer bak: nja... heller veldig sjeldent.
25. Hvilket talent skulle du ønske du hadde?
Puh! Det er ikke bare ett. Skulle ønske jeg hadde talent for å spille gitar, synge, tegne/male... Men hvis jeg skulle sagt ett: spille et eller annet instrument, helst gitar.
26. Liker du Sushi?
Nja... det er helt greit liksom.
27. Har du noen gang opplevd en nær-døden-opplevelse eller unnsluppet så vidt en ulykke?
Nær-døden? Tror ikke det. Ulykke? Skjer vel titt og ofte når jeg kjører, hehe...
28. Hva har du på deg når du sover?
Varierer. En sjelden gang, hvis det skulle være for kaldt eller hvis jeg er syk: T-skjorte og bokser. Hvis jeg bare skulle sovne, så er jeg gjerne fullt påkledd (naturligvis). Vanligvis så er det enten bare bokser jeg har på meg, eller ingenting - det er deilig å sove naken, spesielt om sommeren :)
29. Har du noen gang blitt tatt for tyveri?
Kan huske at jeg ble det en gang ja. Det var veldig flaut. Var vel 12 eller 13 år. Prøvde å stjele en godtepose - og det på Rema 1000!
30. Har størrelsen noe å si?
Ja.
31. Hater du noen?
Ja, dessverre :( Hater når jeg hater noen, men kan ikke noe for at det skjer.
32. Rock eller Rap?
Rock.
33. Hvis du kunne ha sex med en kjent person, hvem ville det bli?
Kunne vært mange det :) Tone Damli Aaberge er en god kandidat.
34. Kjenner du noen som sitter i fengsel?
Kjenner og kjenner... heller bekjent. Faktisk han Viggo-fyren som var med og drepte jentene i Baneheia.
35. Har du noen gang sunget foran speilet?
Først trodde jeg det stod "suget". Puh! Det var da godt det ikke var det, hehe. Men ja, det har jeg.
37. Hva slags mat synes du er heslig?
Måtte tenke litt nå! Jeg elsker mat. Så å si alt. Men noen ganger er det lukten av maten som gjør at den blir heslig - og i denne sammenhengen husker jeg noen afrikanere som bodde i korridoren vår her på Kringsjå for ikke så altfor lenge sida. De laget en eller annen afrikansk rett med der bl.a. fisk og kjøtt ble blandet og de tilsatte noen afrikanske krydder. Maten luktet rett og slett kloakk. Fysja meg!
38. Har du noen gang lekt "Jeg viser deg min, hvis jeg får se din først"?
Ja, så klart. Det er viktig det. Der jeg heeeelt på linje med Freud.
39. Har du noen gang gjort narr av venner bak ryggen deres?
Ja, dessverre :(
40. Har du noen gang stilt opp for noen du knapt kjenner?
Ja.

Hvorfor er det ingen som har lagt merke til at spørsmål 36 mangler?!? Kanskje det skulle vært "Klarer du å bøye fingrene på din venstre hånd så langt bak at de treffer hånden?" - Ja.

4 kommentarer:

Den skrivende hollender sa...

01. Har du noen gang blitt ransaket av politiet?
Nei.
02. Lukker du øynene på berg- og dalbaner?
Nei.
03. Når var den siste gangen du var på hest og slede?
1996.
04. Vil du helst sove med noen eller alene?
Det avhenger av humøret.
05. Tror du på spøkelser?
Nei, men på folks evne til å se det de vil se.
06. Mener du at du selv er kreativ?
Nei.
07. Tror du at O-J drepte kona si?
Ja, men jeg veit det jo ikke.
08. Jennifer Aniston eller Angelina Jolie?
I motsetning til Brad Pitt; nei takk, ingen av dem.
09. Kan du ærlig si at du kan noe om politikk?
Ja, f.eks hatt ti år med tillitsverv i ti organisasjoner.
10. Kan du å spille poker?
Jeg kan det ikke, men jeg har jo hender, så jeg skulle vel kunne klare det, om jeg gadd prøve.
11. Har du noen gang vært våken i 48 timer?
Ja, så klart.
12. Har du en favorittreklame?
Jeg prøver å unngå å vise for mye begeistring overfor kapitalismens manifestasjoner.
13. Hvem var din første kjærlighet?
Tormod fra Fåberg på Åretta ungdomsskole, men bare på avstand, dessverre.
14. Hvis du er ute og kjører midt på natten, og ingen er rundt deg, kjører du på rødt da?
Stopper jo vanligvis ikke på rødt FORDI jeg kan bli sett! Så nei, jeg ville selvsagt ha stoppa.
15. Har du en hemmelighet som ingen vet utenom deg?
Ja.
16. Boston Red Sox eller New York Yankees?
Jeg liker verken røde sokker eller amerikanere, hehe!
17. Har du noen gang gått på skøyter?
Så klart, jeg er jo både nordmann og nederlender (lengdeløp, ikke ishockey)!
18. Hvor ofte husker du drømmene dine?
Sjelden.
19. Når var siste gang du lo så mye at du gråt?
Ett år siden, dessverre.
20. Kan du nevne 5 sanger av The Beatles?
Lady Madonna, Yesterday, Let it be, Penny Lane og Yellow Submarine.
21. Hva er den ene tingen du har på hjernen?
Heile verda æ bære gutter, finn et strå og træ dom på...
22. Tror du på kjærlighet ved første blikk?
Jeg trur ikke på kjærligheta, punktum.
23. Vet du hva en Ba-Ba-Booey er?
Nei.
24. Bruker du alltid sikkerhetsbeltet i bilen?
Sjølsagt.
25. Hvilket talent skulle du ønske du hadde?
Tonys.
26. Liker du Sushi?
Jeg håper jeg gjør det når jeg endelig får prøvd!
28. Hva har du på deg når du sover?
Jeg sover naken, så klart!
29. Har du noen gang blitt tatt for tyveri?
Nei.
30. Har størrelsen noe å si?
Ja, men ikke alltid lengden;)
31. Hater du noen?
Nei, livet er for kort til det.
32. Rock eller Rap?
Rock.
33. Hvis du kunne ha sex med en kjent person, hvem ville det bli?
Tja, la oss begynne med Jon Almaas (men jeg har hatt sex med berømtheter allerede.)
34. Kjenner du noen som sitter i fengsel?
Hmm, nei. Håper ikke jeg vil komme til å gjøre det heller.
35. Har du noen gang sunget foran speilet?
Så klart, i likhet med mye annet, hehe.
37. Hva slags mat synes du er heslig?
Egentlig ingen spesiell mat, men mat jeg ikke kjenner til har jeg jo fordommer mot:P
38. Har du noen gang lekt "Jeg viser deg min, hvis jeg får se din først"?
Ja, men jeg er snill, så jeg viser gjerne min først:)
39. Har du noen gang gjort narr av venner bak ryggen deres?
Ikke av venner, men jeg har nok gjort det med andre, ja.
40. Har du noen gang stilt opp for noen du knapt kjenner? Ja.

Spm. 36. Har du noen gang vist rumpa di i tanga på Dagsrevyen? Ja.

Leif-Atle Heen sa...

Jennifer Aniston har faktisk en IQ på 172, så det kan faktisk ikke hende at hun er dum.

Iversen sa...

Arild Holta, som frekventerer bloggen min til stadighet, har vel testa seg inn i Norges topp 2-prosentandel, så det du sier om Aniston er jo BARE crap, Leif. Om du derimot endrer litt på ordstillingene er selvsagt saken en helt annen.

Lektor Burner sa...

Flinkt svar på spørsmål 25, Frank :)