Søk i denne bloggen

mandag, mai 15, 2006

Konfirmasjon, fjøs og traktor

Det har vært en nydelig helg! Anna og jeg reiste til Gudbrandsdalen på fredag. Brukte 40 minutter til Eidsvoll og 2 timer fra Eidsvoll til Fåvang i Gudbrandsdalen. Sheila var i toppform og presterte 140 km/t. Deilig. Nå har hun kjørt 1000 km på bare 2 uker.

På lørdag reiste vi til Lillehammer og overvar en konfirmasjonsseremoni i Håkons Hall. Little Hammer er et kjempekoselig sted, og jeg kan tenke meg å bruke litt mer tid der ved en senere anledning. Senere ble det middag i et lokale på Kvitfjell; mye god mat (røkt laks/eggerøre/toast til forrett, skinkestek/poteter/grønnsaker/surkål til hovedrett, is/bær til dessert) og mange koselige folk :) Så var det kaffe og kake hjemme hos konfirmanten.

Resten av helga tilbrakte vi sammen med alle de hyggelige folka. Jeg fikk en omvisning i et fjøs bl.a. Og jeg fikk kjøre traktor (se bildene; klikk for større), som var en nydelig opplevelse :)

 
 

På 17.mai tenkte jeg å være i Oslo mesteparten av dagen. Si fra hvis du også skal det, så henger vi sammen! I morgen kveld blir det party - da er det også å bare bli med! Jo flere jo bedre :) Blir sikkert vorspeil på Kringsjå, så ut på byen eller noe.

4 kommentarer:

Marthe sa...

åå så fin du er i felleskjøpet dress. kult bilde! jeg vil også kjøre traktor.
Et spørsmål bare: foretrekker du gir eller automatgir på bil?

Lektor Burner sa...

Takk takk :) Kanskje det blir traktorkjøring og gårdsarbeid på meg i sommer, hehe

Manuelt selvsagt!!! Det har mye å si, synes jeg. For det første føles det mer som en bil. Du kan akselerere bedre - og i det hele tatt få en bedre "bil-følelse". Og for det andre er det mye bedre med manuelt på glatta. Du kan styre bilen mye lettere.

Marthe sa...

oo gromt svar:)Jeg er selvfølgelig helt enig. jeg liker å gire, synes det gir en deilig følelse av å mestre både bilen og kjøringa.

Automatgiring virker så kjedelig, nå har jeg ikke prøvd altså, men min første reaksjon er at det takes the fun out of driving..

tømmerfløter Frank sa...

Har du vurdert å melde deg på Bonderomantikk på TV2, hehe? Jeg har sjelden sett noe mer sexy i en felleskjøpet-dress;-)