Søk i denne bloggen

søndag, juni 18, 2006

Fine augneblinkar

På tide med en liten oppdatering. Det har vært noen fine dager med nydelig vær :) Etter jobb på onsdag traff jeg Jessica og vi chilla på Jimmy's på Aker'n Brygger'n med kaffe og kake. Det var skjønt. På torsdag var jeg igjen i byen, denne gangen med Anna. Vi slækka på Jimmy's da også, og spiste fettucini med kylling. Mmmmm... maaat... Senere på fredag hadde Ola og jeg et lite vorspeil hos meg - der vi selvsagt også spilte FIFA - før vi dro ned til sentrum. Da var det som kjent 100 000 folk på Rådhusplassen! Vi hadde med oss drikke, men skjønte fort at vi måtte finne på noe lurt, da det krydde av politifolk der. Jeg hadde vært på VG-lista Topp 20 to ganger tidligere, men det her tok kaka. Greit nok at det finnes en sånn tåpelig lov i Norge som sier at man ikke får lov til å drikke på offentlige arenaer (bortsett fra der alkohol skjenkes) - men man lurer virkelig på om ikke politiet har noe bedre (les: fornuftigere) å foreta seg. Et eget innlegg om tyttebærpolitiet burde komme senere, men jeg må bare få sagt hvor deeeeeilig det var å se sprittusj-tagging påført den ene politibilen i løpet av kvelden.

Uansett: smart som jeg er, henta jeg to kaffekopper med lokk som vi drakk fra. Etter hvert skifta vi mellom å være på Rådhusplassen og parken bak. I parken hadde nemlig politiet gitt opp. Der drakk alle :D Dog gjorde smugdrikkingen sitt til at vi ikke fikk med oss alle artistene; sinnssykt bittert at jeg ikke fikk med meg Omar Bhattis Michael Jackson-dans :(

Etter VG-lista dro vi på byen og dansa helt til stengetid. Vi rakk så vidt siste nattbuss hjem. Så ble det (utrolig nok) FIFA-spill til klokka seks :D

Dagen etter dro Bobby, Mai og jeg til Fredrikstad, der søstra til Mai bor. Samme ettermiddag dro vi på harrytur til Sverige. Fikk kjøpt meg noe klær, mat og godteri. I dag fulgte vi ungen til søstra til Mai på fotballkamp. Han er en sprelsk 10-åring som nydelig nok elsker FIFA - så det ble mye PS2-spilling også. Vi fikk ellers utnytta siste fnugg av sol med grillings :) Og ikke minst fikk Sheila seg en kald og kraftig dusj.

 
  
  
Nå er jeg hjemme igjen og lader batteriene. Neste helg blir det Kristiansand :)

Og nå under VM-tider passer det fint for meg å understreke hvor usunt det kan være å følge med på sport. Tror du meg ikke? Vel, klikk og sjekk.

5 kommentarer:

Anna sa...

Ååå, det då litt nydelig ut med grillings:-) Noen kan bare kose seg og nyte livet mens andre må jobbe og slite... Men nu skal jeg gå til sengs. Gute nacht!:-D

Lektor Burner sa...

"må jobbe og slite"? Nåh!

Livet er det du gjør det til.

den rasende hollender sa...

Tusen takk for at Ola og du kom til meg klokka fire om morgenen og ringte på og vekka meg og halve gangen: Neste gang klager jeg dere inn for husvertene, makan til barn!

Lektor Burner sa...

Du våkna? WTF? Da må du åpne døra vet du ;)

Ebbesen sa...

Det kan nå hende at det ikke er så dumt med kveldsskoler likevel ...