Søk i denne bloggen

lørdag, juni 10, 2006

Ukas tre på topp

Det har vært en finfin uke. Nå har godværet kommet også, men akkurat i dag må jeg sitte inne og skrive en becrappen oppgave som må leveres innen kl.23.59. Akkurat dét er litt kjipt da.

I løpet av uka som har vært, har jeg fått flere tilbakemeldinger på artikkelen min. Det har selvsagt vært veldig hyggelig. Bl.a. har Norsk Lektorlag tatt kontakt og lurt på om de kan utforme artikkelen som et intervju med meg og publisere det i deres medlemsblad, Lektorbladet. Deeeeilig! Det varmer å se at min master virkelig har nytteverdi (i motsetning til mange andre sære oppgaver som bare står på bibliotektet og samler støv).

Den andre nydelige tingen som skjedde uka som var, var beskjed fra ILS om at kompisen min, Ola, blir til høsten overflytta fra Jessheim vgs til min praksis-skole, Bjertnes vgs. Dette var en stor nyhet som vi hadde gått rundt og venta på lenge. Det har sammenheng med at i første praksisperiode nå i vår slutta min praksispartner og jeg ble mer eller mindre alene (det er to andre på gruppa, men de har helt andre fag). Og Ola var det femte hjulet på vogna på Jessheim, der han heller nesten ikke fikk undervise i fagene sine. Så 8-ukers-praksisen til høsten blir en vinn-vinn-situasjon, og vi gleder oss som voksne.

Ellers hadde jeg begynt å bli litt fortvila ift. å ikke finne undervisningsjobb i sommer. Men i løpet av uka fikk jeg plutselig tilbud fra både FU og Rosenhof. Nydelig!

Alt ordner seg som vanlig for den Burneriske :D

I morgen blir det grilling på Sognsvann, sånn kl.17. Åpen invitasjon til alle og enhver :)

2 kommentarer:

den pedagogisk skakkjørte sa...

Grattis Ola, grattis Tony:-)

Ser dykk i sola snart!

Leif-Atle Heen sa...

Gratulerer med Norsk Lektorlag-anerkjennelse! :-)