Søk i denne bloggen

lørdag, juli 08, 2006

Ei folkevise

- som du nok ikke har hørt før, men som kanskje foreldrene/besteforeldrene dine har; som du ikke kommer utenom hvis du skulle ta norskdidaktikk på UiO:

Alle mann hadde fota,
min mann hadde ingen,
tok eg meg bjørkerota
gjorde min mann fota.
Min mann dansa fram,
fot i hose hadde han
likso vel som ein annan mann.
Alle mann hadde fota.

Alle mann hadde arma',
min mann hadde ingen,
tok eg meg eit par tarma',
gjorde min mann arma'.
Min mann dansa fram,
tarme-arma' hadde han
likso vel som ein annan mann.
Alle mann hadde arma'.

Alle mann hadde aua,
min mann hadde ingen,
tok eg meg eit par saua',
gjorde min mann aua.
Min mann dansa fram,
saue-aua hadde han
likso vel som ein annan mann.
Alle mann hadde aua.


Det er bare å finne rytmen og synge i vei! :D

4 kommentarer:

Anna sa...

Dette innlegget ble publisert etter kl. 18.00, så heretter blir strenge sanksjoner iverksatt.

Geir K. sa...

Ja, det var norskfaget da, Anna!

Anna sa...

Bare pass deg, Ola!!

Grehe sa...

ha ha endelig. Det var artig. Min mor pleide å synge på denne sangen :)...Kjekt å finne hele teksten .Grethe