Søk i denne bloggen

onsdag, juli 05, 2006

Life is a rollercoaster just gotta ride it

Åh! I går var en frydfull dag :D

Jeg ble oppringt tidlig på morran av FU og ble spurt om jeg ville vikariere både på dagtid og kveldstid, m.a.o. tjene to tusen spenn. Det var selvfølgelig veldig vondt å si nei til et slikt sjeldent tilbud (første gangen i sommer!). Men jeg måtte bare...

Frank og jeg forlot Kringsjå med kurs mot TusenFryd kl.10. Været kunne ikke blitt bedre; 28 grader og blå himmel. Vi var der noen minutter etter at de hadde åpna, men måtte likevel stå i kø. Tydelig at høysesongen var i gang. Dette skulle bli vår første gang på TusenFryd (!), som forresten er den fjerde mest besøkte attraksjonen i Norge.

Den aller første attraksjonen vi prøvde, var ThunderCoaster, en berg- og dalbane i tre som visst kommer opp i 100 km/t og du opplever vektløshet hele 12 ganger i løpet av turen. Det gav litt kick. I løpet av dagen tok vi ThunderCoaster 3 ganger. Siden jeg skal bli lektor, opererer jeg med tallkarakterer fra 1-6. ThunderCoaster får 5. Jeg synes bakkene kunne vært brattere og farten større.

Attraksjon nummer to var Japp SpaceShot. Den tar deg 65 meter opp i luften med hele 5000 HK. 4G føles deilig :D SpaceShot prøvde vi også 3 ganger i løpet av dagen. Den får også 5. Synes den godt kunne vært enda høyere jeg. Farten var det ikke noe å si på.

Neste attraksjon var RollOver. Jeg likte egentlig RollOver veldig bra. Den går høyt opp og langt ned. Spinner rundt og står stille slik at du sitter opp ned. Bra fart også. Den prøvde jeg 4 ganger (Frank prøvde den bare 2 ganger). Karakter? 5+ (streng lærer ja! Som norsklæreren min på vgs sa: "Ingen får 6", hehe).

Så kom turen til SpeedMonster, som visstnok er en helt ny berg- og dalbane (kom i april i år). Den byr på 6000 HK (0-90 km/t på 2,2 sek!) og du er vektløs 7 ganger i løpet av turen. Litt kick fikk jeg her også. SpeedMonster får 5+. Veldig bra akselerasjon i starten og også bra fart gjennom hele turen. Kunne vært brattere bakker (skjønner ikke hvorfor ikke de lager helt psycho-ass berg- og dalbane!?). Vi prøvde SpeedMonster 3 ganger.

 
 
 
 

Disse attraksjonene var høydepunktene. Ellers prøvde vi SuperSplash (4+), Tømmerstupet (3), Bøljan Blå kanopadling (2/3), Trippelsklia (4), Loopen (3) og besøkte VikingGården (2-). Vi bada også i Badefryd (3-). I Spøkelsesslottet (2) satte jeg meg i en stol som det stod "Tør du sette deg her?" over. Og når en gjeng med fjortisgutter stod og stirra, skremte jeg vettet av dem, hehehe. Dét var nydelig.

Så også Elin Tvedt på TusenFryd. Hu var mye penere i virkeligheten enn på TV, så da kan du tenke deg!!! Damn!!!

 
 

Etter TusenFryd kjørte vi til Grønland. Der gikk vi på tamilsk og spiste deeeeilig mat. Deretter ble det semifinalekamp Tyskland-Italia på storskjerm på Festningen. Og her må jeg bare si "blææææ" til alle som har spådd at Tyskland skal vinne VM, hehehe. Suckers!!! Det var selvsagt hinsides nydelig å se dobbelskåringa til Italia rett før andre ekstraomgang var over.

Alt i alt gir jeg dagen i går 5+.

4 kommentarer:

den frydefulle hollender sa...

Her er jeg enig i det meste, som det reisefølget jeg var: Dagen får 5+ av meg også.

Du glemte Supersplash, med bratt unnarenn og bråstopp i vannet:) Den får 4- av meg. Ellers får Speedmonster 5+ (likte den bedre og bedre; burde fått 6 i en snill verden), Thundercoaster 5-(men fy f som jeg skreik første tur, som var jomfruturen i parken), Japp Spaceshot 5 og Rollover 5+ (den siste turen).

Videre får Tømmerstupet 3, Bøljan Blå kanopadling 2-, Trippelsklia 3/4, Loopen 3+, VikingGården 2/3, Badefryd 2 og Spøkelsesslottet 1+. Tamilmiddagen får 5. Fotballkampen 3-. Tony får 6: Takk for denne deilige ideen av en dag:)

Lektor Burner sa...

Trodde du likte ThunderCoaster bedre enn Rollover!? (du prøvde jo sistnevnte bare 2 ganger).

Takk for 6'eren ;) Deeeeilig!

Tenk å glemme SuperSplash!! Å så vondt. Skal selvsagt legge til nå. Blanda den med Tømmerstupet.

Otto Ulseth sa...

Vi kan itj vinn all kampan!

frank sa...

Sjekk denne lenka til Nettavisen for å se videosnutter fra tre av attraksjonene på Tusenfryd; jeg advarer mot mye banning i innslaget:

http://www.side2.no/reise/article677286.ece