Søk i denne bloggen

tirsdag, august 08, 2006

Jeg liker ikke dere

- som er unge/uerfarne kundebehandlere! Dere har ikke peiling, men later som om dere har det. Dere nøler og er usikre på ting. F.eks. ringte jeg Posten forleden dag for å spørre om adresseendringsrutiner. En ung dame tar telefonen. For det første introduserer hun ikke seg selv. Jeg stilte til sammen tre spørsmål. Hun svarte på det første, men siden spørsmål to avhang av svaret på det første, la hun merke til at hun hadde svart feil på det første. Hun gikk altså i sin egen felle. På det tredje lata hun som om hun visste svaret, men det viste seg at hun ikke hadde peiling på hva hun snakka om. Jeg ble så oppgitt at jeg bare spurte om å få snakke med en som kan svare på ting. Først da ble jeg satt over til en rutinert og voksen kundebehandler, som selvsagt svarte på alt kjapt og informativt.

Jeg liker heller ikke dere som er selgere/ververe o.l. og som bevisst søker opp folk på gata. Dere er rett og slett plagsomme. Dette ble jeg mint på i dag, da jeg ble forsøkt stoppa av en mobiloperatørselger. Jeg stoppa ikke, men gikk i saktere tempo og svarte ham fortløpende. Samtalen gikk som følger:

Selger: "Hei! Hvilken mobiloperatør bruker du?"
Jeg: "Telenor! Og jeg er en trofast kunde."
Selger: "Trofast? Vet du hvor mye du betaler?"
Jeg: "I hvert fall mer enn det du kan tilby!"
Selger *smiler*: "Ja, jeg kan halvere regningen din."
Jeg: "Nei takk, det har jeg ingen behov for. Jeg har mye penger og dessuten er jeg som sagt en trofast kunde."
*Selgeren smiler, men ser matt ut og har ikke mer å si*

2 kommentarer:

Marthe sa...

jeg vil gå så langt å si at jeg hater mobiloperatørselgere som trenger meg opp i et hjørne på trikkestoppen og nekter å gi seg. Må de brenne for sine brøde!

Ebbesen sa...

Møter man på noen slike i voksen alder, har jeg bare ett råd: LØØØØØØØØØØP