Søk i denne bloggen

lørdag, august 19, 2006

Om urinaler

 

Er det egentlig nødvendig med urinaler? Ja, det er jo sparsommelig ift plass - flere kan stå og tisse samtidig - i hvert fall i sånne lange urinaler. Men ulempen med de lange urinalene, der flere står og tisser i samme urinal, er at det kan lukte ganske bæd etter hvert. Sånn er det på Blindern i alle fall.

Vi kan vel i grunnen få gjort fra oss like fort i vanlig do? Ja, vi må ta opp dosetet hvis det ikke allerede er nede, men dét tar jo bare ett sekund.

 

Uansett om det er nr.1 eller nr.2 jentene går på do for, går de i sin egen private luke og kan kose seg uten fremmede rundt seg. Går vi gutter på vanlig do istedenfor urinal, er det så å si ensbetydende med at vi skal gjøre nr.2. Dét er litt kjipern, for går vi egentlig for nr.1, og bruker altså vanlig do og kommer fort ut igjen, kan andre tenke at vi kanskje er for sjenerte eller at det er noe galt "der nede" som ikke vi tør vise frem?

Ofte når jeg bruker urinaler, tenker jeg at det hadde vært sinnssykt praktisk å kunne vaske seg på hendene (ev. fingrene) før man må kneppe igjen buksa! Tenk alle de gangene du knepper igjen buksa først, og får bakterier og ev. urinrester på buksa. Fysj så ekkelt. Så hvorfor ikke ha en liten vask rett over urinalen? Det jeg faktisk pleier å gjøre, er å la være å kneppe igjen buksa før jeg har vaska meg på hendene. Men det ser bare litt dumt ut å gå til vasken før man har kneppa igjen buksa.

 

Når jeg tenker meg om, er det kanskje like greit at urinaler finnes. For det teiteste jeg vet om, er når gutter tisser midt i vannet i vanlig doklosett, slik at det kommer ganske høy tisselyd. Herregud. Hvorfor ikke bare holde slangen bittelittegrann lenger til høyre eller venstre, så man treffer selve klosettet, for å få fullstendig lyddemping?

6 kommentarer:

den sittende hollender sa...

Jeg liker å lage mye lyd, jeg! Og ellers syns jeg at gutter kan løse problemet ved å sette seg nedi urinalet; deeeeeilig, og du får vaska underlivet med én gang også:-D

Tor Gunnar sa...

he he...jeg støtter lyddempet urinering - altså å ikke tisse midt i dassen.

Ellers må jeg bare skyte inn at det mest spennede toalettet jeg har vært på var på ESPN-restauranten i New York. Der var det bittesmå tv'er i hodehøyde like over selve urinalet. På den måten kunne man se på sport mens man gjorde sitt fornødne.

Tor Gunnar sa...

Måtte bare nevne en ting til:
stort sett hver gang jeg benytter kino-toalettet er det gutter/menn som ikke vasker seg på hendene etterpå. Deretter setter de seg gjerne i kinosalen hvor de deler popcorn med kjæresten - NASTY!!!

Catti sa...

heheh. utrolig kult innlegg.

Lektor Burner sa...

Frank: det er jo bare sjenerende å lage lyd...?

T.G.: godt å få lyddempingsstøtte :) Nydelig med TV over urinalet!

Catti: Takk takk!

Marthe sa...

jeg har faktisk observert en jente som ikke vasket seg på hendene etter å ha vært på toalettet og hun er frisør! skal aldri klippe meg der..