Søk i denne bloggen

lørdag, september 09, 2006

Hyttetur til Hvaler

Denne helga var jeg i regi av MiFA på hyttetur i Hvaler. Jeg hadde hørt at Hvaler er et veldig fint sted, og jeg ble ikke skuffa i det hele tatt. Helt fantastisk natur med alle de små øyene ute i sjøen. Har du ikke vært der, anbefales det på det sterkeste :)

Meninga med denne turen var at vi mentorer og lærlingene skulle bli bedre kjent, og ikke minst planlegge høstsemesteret. Jeg og to andre mentorer har Lambertseter vgs som vår prosjektskole, og det var veldig koselig å bli kjent med lærlingene. Ungdommen er helt fantastisk! Dessverre kommer jeg til å bli ganske lite fleksibel dette semesteret pga at jeg har obligatorisk undervisning og praksis på Blindern, men jeg blir altså med på det jeg kan - sånn som hyttetur :)

Formålet, for dere som ikke vet det, er at disse lærlingene, som gjerne går tredje klasse videregående, skal være våre "disipler" på sin skole. De skal spre informasjon om høyere utdanning, spesielt til minoritetsspråklige.

Før vi dro til Hvaler på fredag, hadde vi type "fagdag" på Blindern, der bl.a. forskjellige fakulteter og karrieresenteret informerte. Da vi ankom Hvaler litt senere på ettermiddagen, spiste vi deilig mat og gjorde diverse morsomme aktiviteter (rebusløp, konkurranse à la Beat for Beat, quiz). En av oppgavene under rebusløpet var å lage et dikt/en sang/et skuespill som hadde med MiFA å gjøre. Min rolle ble å ræppe følgende tekst:

Vi har gått løs
prosjektet MiFA, TØS!
Tre år har gått
og vi har bestått

På hyttetur til Hvaler
vi har ingen kvaler
For Lambertseter jobber vi
stikk av ditt svin!


Og da jeg sang den siste setningen, skulle resten av gjengen synge "Stikk av ditt svin, du er for støgg for mæ, og mora di er med på det verste", hehe... Dette kommer fra animasjonsfilmen Terkel i knibe - som er en driiiiitkul film :D

Dagen i dag gikk til flere aktiviteter (type stolleken, paneldebatt), pluss at vi gjorde det viktigste, nemlig å planlegge høstsemesteret.

 

Her ser du den flotte gjengen. Åtte av folka er mentorer - studenter på Blindern, mens resten er den fantastiske ungdomsgjengen, såkalte lærlinger. (Klikk på bildet for å få det større).

5 kommentarer:

Iqra sa...

"fakultet er så fet, noe alle vet...
Studer juss, eller kjør en buss..
bli noe du liker, eller slå ned en spiker. Eller studer på universitet, valget - det er ditt!" Hehe:P

Kul bloggside Tony=)

Iqra

Lektor Burner sa...

Hehe... takk, Iqra! :) Det var veldig fint å bli kjent med deg og de andre lærlingene.

OLLØØØØØØØØ

Iqra sa...

Helt enig! Veldig fint å bli kjent med deg også. Veldig kul mentor du da:) Ollaaa:P

Anna sa...

Åååå, jeg TAKLER BARE IKKE at ordet "type" blir brukt i hytt og vær nå om dagen... Vær så snill:-)
Ellers høres det ut som det var en koselig hyttetur!

Marthe sa...

så fine dere er på bildet! høres ut som et bra prosjekt:)