Søk i denne bloggen

lørdag, oktober 28, 2006

Jau, det eeeeeeee berre lækkert!

Først av alt: mine tanker for tida går til en god venn som har mista noe av det mest dyrebare han hadde i livet - sin kjære mor. Jeg kan ikke fatte åssen det oppleves, men det er nok det verste man kan oppleve i livet. Jeg vet at du er sterk og vil klare deg. Skulle ønske jeg var hos deg, men jeg vet samtidig at du har andre gode venner rundt deg og familie som du kan sørge sammen med. Ser frem til å se deg igjen.

Vel vel, skjer'a bagera? Paneldebatten på Blindern gikk fint, selv om det var en ganske så usaklig representant fra African Youth. Takk igjen til dere gode venner og kjære bror som møtte opp :)

Ellers gikk jeg seff med bøsse på TV-aksjonsdagen. Jeg gikk i blokkene på Kringsjå. Det var ganske frustrerende at så mange ikke forstod norsk - og like mange som faktisk ikke forstod engelsk heller (eller lata som om de ikke forstod). Sykt mange utlendinger som bor her i denne studentbyen egentlig. Jeg visste jo at det var mange, men ikke såååå mange! 95% føltes det som. Og de som donerte noe penger, kom med kronestykker og femtiøringer :-/ Men den gledelige nyheten er at det ble samla inn 190 mill. kroner til sammen!!! Ny rekord. Det er jo nydelig.

Nå er det bare 3 uker igjen av praksis. Det har vært ganske slitsomt, så skal bli godt å bli ferdig :D Det har hendt at jeg har sittet oppe til klokka 6 på morran og forberedt meg! Får med hjem stiler som må rettes osv. På mandagen som var, fikk jeg såkalt påhør av assisterende rektor på skolen. Da satt hun og evaluerte meg i en norsktime. Det gikk seff veldig fint. Noen av kommentarene jeg fikk var "Du er så engasjert at det smitter over på elevene" og "Elevene har mye respekt for deg, men ikke så mye at ikke de tør å si det de vil".

Om 2 uker får jeg påhør i engelsk. Egentlig bra at de har en sånn objektiv evaluering av praksisstudenter. Det sies at 10-15% stryker i praksis (burde dog sikkert vært 30-40%).

Selv om det kan være slitsomt å være lærer, kan jeg ikke tenke meg å gjøre noe annet. Det er en så fantastisk givende jobb, spesielt når du ser at du gir noe fra deg til elevene - når du ser at de lærer noe.

Alright! Det var det i denne omgang! Husk å stille klokka en time tilbake i natt. Og husk å skifte til vinterdekk og polere bilen ;)

Døyr fe;
døyr frendar;
døyr sjølv det same.
Eg veit ett
som aldri døyr,
dom om daudan kvar.

1 kommentar:

Marthe sa...

fint og flott for deg og enda finere og flottere med Håvamål for meg:)