Søk i denne bloggen

fredag, oktober 19, 2007

Statsrådskifte, norske kjendiser, barn og hore

I dag var det en nydelig dag å våkne til :) Og det fordi Djupedal er historie. Den latterligste "kunnskapsministeren" ever har endelig utspilt sin rolle - selv om han fikk rota det til ganske så bra, spesielt når det gjelder høyere utdanning, ble det heldigvis bare de to årene. Og selv om det fortsatt er SV-folk som styrer utdanningssektoren, kan vi i det minste være fornøyde med at de nye påtroppende ministrene faktisk har høyere utdanning :)

Nok om det. Dette blir et hybrid-innlegg med flere temaer. Så nå hopper jeg over til neste, nemlig hvem jeg liker og hvem jeg misliker av norske kjendiser. Ja, en slags topp 5 og bunn 5-liste.

Jeg liker:

1. Jens Stoltenberg (kunnskapsrik, dyktig, sindig, saklig)
2. Harald Eia (folkelig morsom)
3. Bård Tufte Johansen (samme som Eia, et liiiite hakk under)
4. Thomas Giertsen (morsom, flink)
5. Anne-Kat Hærland (morsomste norske kvinnen kanskje?)

Jeg misliker:

1. Hege Storhaug (rett og slett historieløs)
2. Abid Raja ("Se på meg som er utlending OG advokat! Se på meg! Se på meg!"-type)
3. Inga Marte Thorkildsen (gneldrete, sutrete, kjeftete, masete)
4. Per Sundnes (rett og slett irriterende; latterlige briller)
5. Anne Grosvold (kjedelig og lite tiltalende; manndig stemme)

Det ble litt mange komikere i topp 5-lista, men ... kanskje ikke så rart. Håper Jens leser innlegget mitt og legger igjen en kommentar, hehe

På søndag skal jeg SEFF gå med bøsse. Det bør være en borgerplikt - på lik linje med det å stemme ved valg - så det oppfordrer jeg også DEG til å gjøre :) I år går pengene til UNICEF og barn som er ramma av HIV/AIDS. Sjekk siden her, også ringer du 02025!

Til sist har jeg en godbit til dere: jeg så en artikkel i Aftenposten som tar opp temaet "mannen som offer" - altså kjønnsdebatten som har vært i mediene i det siste. Jeg kommer sikkert tilbake til dette temaet senere, men sjekk bare artikkelen og deretter det meget passende navnet til skribenten :D Klikk her for å se artikkelen.

Ingen kommentarer: