Søk i denne bloggen

torsdag, april 24, 2008

Innvandrerkjendiser

Hvor mange innvandrerkjendiser er det alle kjenner til? Som alle har hørt navnet på? Som liksom er "rikskjendiser"?

Jeg har telt.

Og da kommer jeg fram til fem stykker. De er alle pakistanere. Jeg lurer på hvorfor. Greit, de er den største ikke-vestlige innvandrergruppen. Men vietnamesere da? De er ganske store de også. Og er det størrelsen som teller? :)

Vel, her er de jeg kommer på: Noman Mubashir, Afshan Rafiq, "Tommy Sharif", Abid Raja og Zahid Ali.

Har jeg glemt noen?

8 kommentarer:

Nittedølen sa...

Hva med Kadra Yusuf?

Anna sa...

Heter han ikke Noman Mubashir?

Høgskolelektor Burner sa...

Jo, selvsagt! Takk, nå er det retta opp :)

Tenkte også på Saera Khan - sågar fra Bangladesh - hun kan vel også kalles "rikskjendis".

Kadra Yusuf vet jeg ikke helt. Kan hun kalles "rikskjendis"? Bare fordi hun ble denga og har skrevet noen artikler? mmmm

Nittedølen sa...

Nei, deng, artikler og forsidene på VG og Dagbladet er vel ikke godt nok for å kunne smykke seg med tittelen "rikskjendis", men selger man dekk, så går det greit;)

Men hva med Shahzad Rana? Han skal det vel være mulig å kalle rikskjendis?

Høgskolelektor Burner sa...

Jeg måtte faktisk tenke hardt for å gjenkjenne navnet. Også googla jeg ham, og fant ikke noe wiki-profil på ham (noe du gjør med de andre jeg har på lista). Så prøvde jeg å kvasirere ham, og da kom det opp en profil. DA skjønte jeg hvem du snakka om ;)

Jeg tviler på at hvem som helst på gata hadde gjenkjent navnet. Eller hur?

Nittedølen sa...

Ikke noe wiki-profil??????

http://no.wikipedia.org/wiki/Shahzad_Rana

Nittedølen sa...

Det første jeg får opp når jeg googler ham, er en wiki-profil. Så DEN skjønte jeg ikke.

Anonym sa...

Men hva med Aamir Sheikh,leder av 17. mai komiteen i Oslo. Han klarte å ta en klart standpunkt iforhold til norskflagg. Syns han tok en klok avgjørelse og samtidig respekterte ytteringsfrihet i landet, BRA!