Søk i denne bloggen

mandag, mai 19, 2008

17.mai

Da er enda en 17.mai over. Det var deilig å ikke dra til byen, fryse (kaldeste 17.mai på 50 år på østlandet!), bli våt, tråkka på tærne, høre barna skrike etter mer is og pølser. Og ikke minst slippe å se eks-narko-alenemoren fra Kr.sand stå og vinke og late som om hun er kongelig. Jeg holdt meg hjemme, i varmen og i deilig sofa, og så på tv hvordan feiringen foregikk i ulike deler av landet. Veldig greit!

Selv om jeg ikke deltok i feiringen, er det likevel mye interessant å reflektere over. F.eks. var det så mye diskusjon om man skulle tillate andre lands flagg blant alle de norske flaggene. Det viste seg imidlertid at det var ekstremt få, eller ingen, som vifta med andre lands flagg. Det var også interessant å se bilder og videoer av nordmenn som feirer nasjonaldagen sin i utlandet. Fram med flagget og bunaden liksom. Men hadde en innvandrergruppe gjort det samme i Norge, hadde det antagelig blitt ramaskrik. Jeg har til gode å se alle de forskjellige nasjonalitetene komme seg ut i Karl Johan i sine nasjonaldrakter og veive med sitt lands flagg - helst like mange dager i året som det er ulike nasjonaliteter i Norge. Da tror jeg Frp ville rykket enda mer oppover på partibarometerne.

17.mai-kvelden var vi hos et vennepar i Oslo. Der spiste vi nydelig iransk mat, drakk og sang Singstar. Det må jeg si var en ny, og god, opplevelse. Jeg vurderer sterkt å skaffe meg Singstar nå. Jeg liker å synge, men suger noe sinnssykt, så jeg tror spillet er midt i blinken for meg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pakistanere feirer faktisk nasjonaldagen sin med flagg,tog og nasjonaldrakter. Kanskje flere burde følge deres eksampel??

Var utrolig hyggelig å ha dere på besøk-selvom du er dårlig taper i musikkspill,hihi.
elsker singstar jeg og,selvom jeg ikke eier sangstemme!!
klem f

Høgskolelektor Burner sa...

Og nå har vi kjøpt oss Singstar ;)

Du er flink til å synge du da!!!